Brama garażowa rolowana a uchylna – którą wybrać?

Bramy uchylne, pomimo że lata popularności mają dawno za sobą, to jednak wciąż są wybierane ze względu na przystępną cenę, co wynika z ich prostej budowy. Skrzydło bramy uchylnej unosi się po prowadnicach i najpierw wysuwa się na zewnątrz garażu, a następnie chowa się pod sufitem. Konieczne jest zatem zapewnienie odpowiedniej ilości miejsca przy wjeździe. Pancerz bramy powstaje z ocynkowanej blachy trapezowej o pionowym, poziomym lub skośnym układzie wypełnienia. Bramy uchylne można stosować nawet w garażach z niskim nadprożem.

Bramy rolowane powstają z wąskich, stalowych lub aluminiowych lameli wypełnionych pianką poliuretanową. Poszczególne segmenty połączone są na całej długości i tworzą jednolity pancerz, który po otwarciu bramy zwija się w kasetę. Bramy rolowane nie zajmują duża miejsca i sprawdzają się na posesjach z krótkim podjazdem. Przy montażu nie jest konieczne zapewnienie wolnego miejsca pod sufitem. Kaseta może być zamontowana za nadprożem pod warunkiem, że ma odpowiednią wysokość lub w świetle wjazdu, a także na elewacji.

Brama uchylna czy rolowana?

Wybór odpowiedniej bramy to nie tylko kwestia estetyki, ale także komfortu użytkowania. Najczęściej montowane bramy garażowe w Łodzi to bramy rolowane z napędem, którymi steruje się za pomocą pilota. Automatyka pozwala na wygodne otwarcie garażu bez konieczności wysiadania z samochodu. Niemniej warto mieć na uwadze także cenę – dysponując ograniczonym budżetem lepiej zdecydować się na bramę uchylną. Wówczas należy uwzględnić konieczność zostawienia wolnego miejsca na podjeździe, ponieważ skrzydło wysuwa się na odległość około metra – w zależności od rozmiaru. Droższe są modele z ociepleniem, które chroni przed stratami ciepła, co jest szczególnie ważne w garażach ogrzewanych.